Biblioteka artykułów

Przeczytasz w 11 min
0

Wystawiliśmy bitną cyber-armię

Przeczytasz w 11 min Z gen. Karolem Molendą, dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni rozmawiamy o potencjale oraz perspektywach stałego rozwoju i wzmacniania naszej cyber-armii. Ciężka praca, poczucie misji i wielki talent żołnierzy sprawiają, że rosyjskie grupy typu Advanced Persistent Threats nie są w stanie przełamać naszej cyberobrony. Czym zajmuje się Komponent Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni? Jak definiujemy cyberprzestrzeń? Czy KWOC […]

Przeczytasz w 11 min
0

Metropolitalny Chief Security Officer

Przeczytasz w 11 min Szymon Krupa, CISO Urzędu Miasta Warszawy, zbudował unikalny, metropolitalny model cyberbezpieczeństwa w Warszawie. Sercem technologicznym jest nowoczesne rozwiązanie SIEM, które funkcjonuje jednak w przestrzeni CyberSec budowanej od lat we wszystkich wymiarach: miękkich – edukacyjnych i organizacyjnych oraz twardych – architektonicznych. Chciałbym na początek zapytać Cię o najważniejsze wydarzenia i decyzje na przestrzeni kilkunastu lat. Jaka […]

Przeczytasz w 15 min
1
0

Centrum e-Zdrowie: czeka nas cyfryzacja szerokoliniowa

Przeczytasz w 15 min Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowie opowiada o zrealizowanych i zaplanowanych działaniach cyfryzacyjnych, w których udział bierze podległa mu jednostka; obszarach, w których cyfryzacja może najszybciej przynieść widoczną zmianę; gdzie spodziewane są efekty i czy będą miały charakter długofalowy oraz z którymi programami związane są największe nadzieje. Rok 2021 biegł w Centrum e-Zdrowie pod hasłem ambitnych […]

Przeczytasz w 5 min
0

Nie ma algorytmu na hybrydowy model działania w CyberSec

Przeczytasz w 5 min Piotr Kalbarczyk, dyrektor departamentu cyberbezpieczeństwa PKO Banku Polskiego, w którym od 10 lat kieruje zespołem odpowiedzialnym za wdrażanie standardów i systemów cyberbezpieczeństwa, monitorowanie cyberbezpieczeństwa banku, przeciwdziałanie cyberatakom i zarządzanie incydentami. Odpowiada za przygotowanie i wdrożenie strategii cyberbezpieczeństwa. Jest też m.in. członkiem Prezydium Komitetu Cyberbezpieczeństwa Banków w Związku Banków Polskich.  W kwietniu 2022 roku był gościem […]

Przeczytasz w 9 min
0

CXO HUB CyberSec Chapter: Za i przeciw usługom bezpieczeństwa (relacja ze spotkania)

Przeczytasz w 9 min Podczas kwietniowego spotkania cyklu CyberSec Chapter dyskutowaliśmy mocne i słabe strony modelu usługowego w cyberbezpieczeństwie. Punktem wyjścia do dyskusji były wyniki kolejnej ankiety CXO Insight – tym razem poświęconej CyberSec-as-a-Service (CSaaS). W spotkaniu 13 kwietnia udział wzięło blisko 60 osób. W pierwszej części o uwarunkowaniach modelu adaptacji CSaaS mówił Piotr Kalbarczyk, dyrektor cyberbezpieczeństwa w PKO […]

Przeczytasz w 3 min
0

Za i przeciw modelowi CSaaS: wyniki badania CXO Insight

Przeczytasz w 3 min Jakie usługi bezpieczeństwa są skłonni kupować polscy CSO i CIO? Jak wiele systemów kluczowych skłonni byliby chronić przy pomocy zewnętrznych usługodawców? Jakie widzą korzyści i zagrożenia? Strategiczna decyzja o adaptacji Zdecydowana większość uczestników naszego badania postrzega jako władnych do podjęcia decyzji o adaptacji modelu usługowego w bezpieczeństwie menedżerów obszarów technologii, odpowiedzialnych za CyberSec, czyli CSO, […]

Przeczytasz w 8 min
1
0

Nowela ustawy o KSC: pragmatyzm, nie eksperyment

Przeczytasz w 8 min Z Łukaszem Wojewodą, dyrektorem Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Kancelarii Premiera Rady Ministrów rozmawialiśmy – podczas spotkania CXO HUB CyberSec Chapter – o zmianach w ostatniej wersji projektu nowelizacji ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (UKSC). Zastanawialiśmy się też, ile jest w noweli sankcjonowania uprzedzających obecną legislację praktyk i rozwiązań CyberSec, a ile nowości? Proszę przybliżyć, jaka jest […]

Przeczytasz w 8 min
0

CXO HUB CyberSec Chapter: czy trwa fala konwergencji i konsolidacji? (RELACJA)

Przeczytasz w 8 min Podczas drugiego spotkania cyklu CXO HUB CyberSec Chapter poświęconego transformacji cyberbezpieczeństwa dyskutowaliśmy o zmianach zachodzących w schematach organizacyjnych i w portfelach rozwiązań technologicznych.  W ramach cyklu realizowanego we współpracy z firmami Trecom i Cisco spotkaliśmy się 12 stycznia 2022 w gronie ponad 70 osób, aby omówić te zagadnienia przez pryzmat wyników zrealizowanej wśród uczestników ankiety […]

Przeczytasz w 5 min
0

Docelowy kurs CyberSec: wyniki badania CXO Insight

Przeczytasz w 5 min RODO pozostaje najważniejszym punktem odniesienia dla organizacji cyberbezpieczeństwa w firmach. Towarzyszy mu wyraźna zmiana portfela rozwiązań technologicznych i rosnące znaczenie wzmacnianych ustawą KSC schematów organizacyjnych. O to, w jaki sposób zmienia sie cyberbzepieczeństwo pytaliśmy w badaniu CXO Insight „Ewolucja CyberSec: konwergencja i standaryzacja”. Kolejne badanie zrealizowane i przedyskutowane w ramach cyklu CXO HUB CyberSec Chapter […]

Przeczytasz w 12 min
0

CXO HUB CyberSec Chapter: w stronę nowego cyberbezpieczeństwa (RELACJA) 

Przeczytasz w 12 min Transformacja podejścia do cyberbezpieczeństwa przyspiesza. Potrzeba jednak dużo pracy nad świadomością w organizacjach i ich otoczeniu. Szereg dostępnych już dziś praktyk i doświadczeń pozwala optymistycznie patrzeć na wyzwania, jakie niosą nowe zagrożenia i nowe uwarunkowania działania CyberSec w organizacjach. Pierwsze spotkanie CyberSec Chapter zgromadziło ponad 70 osób a nasza dyskusja przeciągnęła się do 2,5 godziny.  […]

Przeczytaj też:

Przeczytasz w 9 min
1
0

Rossmann: Dziś przede wszystkim konieczna jest zmiana biznesu z analogowego na cyfrowy

Przeczytasz w 9 min Z Piotrem Kiszkiel, dyrektorem działu IT Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, rozmawiamy o tym, jak na stan epidemii w Polsce reaguje sektor handlowy, z jakimi problemami musiały się zmierzyć tego typu instytucje w związku z ogłoszeniem stanu epidemii, jakie nowe projekty zrealizowano lub zaplanowano w odpowiedzi na obecny kryzys oraz jak zmieni się sposób funkcjonowania Rossmann SDP po kryzysie.

Przeczytasz w 4 min
0

Transformacja cyfrowa i skalowanie podejścia DevSecOps w PKO BP

Przeczytasz w 4 min Umiejętność szybkiego dostosowania się do zmiennych oczekiwań klientów w świecie cyfrowym, polega na ciągłym eksperymentowaniu i błyskawicznym uczeniu się. Możliwe jest to dzięki skróceniu cykli produkcyjnych oprogramowania, czyli szybkiemu przechodzeniu od pomysłu do wdrożenia i wyciągnięciu wniosków biznesowych z udostępnionej usługi dla klientów. W świecie usług cyfrowych zwyciężają bowiem organizacje, które potrafią adaptować się do szybko zmieniających się oczekiwań klientów i warunków rynkowych.

Przeczytasz w 9 min
0

Potrzebujemy spójnej wizji i strategii realizacji całego ekosystemu start-up’owego

Przeczytasz w 9 min Z Dariuszem Żukiem, założycielem takich instytucji jak Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, business.linki czy funduszy AIP Seed i bValue rozmawiamy o globalnym wyhamowaniu sektora start-up’ów i jego przyczynach; polskim rynku młodych, innowacyjnych firm; o tym jak start-upy funkcjonują, upadają i co jest przyczyną ich porażek; jakie bariery stoją przed ich rozwojem; o najsłabszych i najsilniejszych punktach polskiego ekosystemu start-up’owego i konieczności stworzenia spójnej strategii dla niego; trudnościach w wykreowaniu polskiego unicorna oraz planach na przyszłość AIP.

Dziś tam gdzie jest cyfrowe terra incognita są członkowie CXOHUB, którzy są pionierami cyfryzacji, transformacji do nowej gospodarki (new normal).

Zapraszam do udziału,
Szymon Augustyniak

Misja, wizja i wartości CXO HUB

  • CXO HUB powstało, aby zgromadzić najlepszych menedżerów i ekspertów w zakresie szeroko pojętej cyfrowej zmiany.
  • Misją społeczności CXO HUB jest promowanie wiedzy oraz sylwetek jej członków na arenie polskiej oraz międzynarodowej.
  • Społeczność CXO HUB stanie się widoczną, słyszalną siłą w dyskursie o przyszłości i standardach w zakresie zastosowań nowych technologii.

Zdobywaj kontakty, buduj relacje

CXO HUB:

  • wspiera budowę wizerunku merytorycznej i doświadczonej firmy
  • zapewnia oryginalne, inteligentne formaty budowania relacji
  • tworzy zaangażowaną i aktywną społeczność
  • buduje i dystrybuuje unikalny content dla publiczności
  • zapewnia przestrzeń do budowy kontaktu, relacji i wpływu

Dołącz do nas!

Formuła CXO HUB jest etyczna w wymiarze moralnym, obiektywna w wymiarze poznawczym oraz neutralna w wymiarze relacji z rynkiem.

Dołącz do naszej społeczności w serwisie LinkedIn

 

Dla kogo jest CXO HUB:

  • CIO polskich przedsiębiorstw
  • szefowie IT
  • liderzy największych firm w Polsce
  • decydenci zakupu rozwiązań informatycznych