Przeczytasz w 5 min Najistotniejsze trendy, które będą miały znaczenie w turystyce w 2019 roku są znane od kilku lat. W chwili obecnej obserwujemy jednak ich masową adopcję. Są to: rezerwacje online, kanały mobilne, Experiences – sprzedaż lokalnych wycieczek i aktywności, automatyzacja procesów back-office, API Economy, analiza danych w czasie rzeczywistym, Artificial Intelligence, biuro bez laptopa i oczywiście bezpieczeństwo.
Biblioteka artykułów
Przeczytasz w 5 min Coraz bardziej wymagający rynek pracownika oraz potrzeba sprawnego pozyskiwania specjalistów to powody, dla których firmy sięgają po coraz nowocześniejsze i coraz bardziej zaskakujące metody działania. Sami jesteśmy tego przykładem, od 2018 roku wykorzystując w rekrutacji chatbota oraz autorski program, który polega na płaceniu za polecenie pracownika.
Przeczytasz w 7 min Z Marcinem Mazurkiem, Engineering Director i Dawidem Lewandowiczem, Agile Coach w Allegro rozmawiamy o tym, jak na stan epidemii w Polsce reaguje sektor e-commerce, czy można było się przygotować na taką sytuację, czym różni się od innych sytuacji kryzysowych, z jakimi, największymi problemami musiało sobie poradzić Allegro i w jaki sposób tego dokonano.
Przeczytasz w 4 min Świat skręcił w kierunku digitalizacji, a ta ma coraz większy wpływ na codzienne funkcjonowanie Państw i ich obywateli. O ile firmy coraz lepiej radzą sobie z cyfrową transformacją, to z państwową administracją bywa różnie. Jedne kraje starają się maksymalnie nadążyć za zmianami, w innych zaś następuje blokada rozwoju cyfrowej gospodarki. Dlaczego tak się dzieje i czy administracja państwowa, również w Polsce, będzie w stanie wstawić czoła cyfrowej rewolucji?
Przeczytasz w 5 min Z Katarzyną Kazior, dyrektor Transformacji Cyfrowej, Chief Digital Officer w Żabka Polska rozmawiamy o koncepcji Smart Store; sklepie jutra; wykorzystaniu sztucznej inteligencji i IoT w sklepach detalicznych; trendach w handlu detalicznym; optymalizacji łańcucha dostaw i personalizacji oferty.
Przeczytasz w 6 min Cyfrowa transformacja to zastosowanie nowoczesnych technologii do zmiany sposobu pracy, wykorzystania danych i procesów w przedsiębiorstwie. Ta zmiana paradygmatów dotyka wszystkie sektory gospodarki, w tym również energetykę, która może wykorzystać tę cyfrową rewolucję w sposób do tej pory niespotykany.
Przeczytasz w 5 min Transformacja cyfrowa podstawą optymalizacji procesów biznesowych. To fakt, który dociera do każdej gałęzi gospodarki, choć z różną szybkością. Na pewno nie jest kojarzony z deweloperami. Niedawno do takiego procesu zabrało się Echo Investment. Pierwsze owoce przyszły już po kilku miesiącach.
Przeczytasz w 10 min W obecnych czasach ludzie są ze sobą połączeni praktycznie przez cały czas, a koszty tych połączeń tanieje, jak nigdy przedtem. Wykorzystując internet i smartfony możemy pracować wszędzie. Praca zdalna – remote work – jest rosnącym trendem, fenomenem naszych czasów. I to zarówno dla pracowników, jak i firm, które mogą redukować koszty biur lub rekrutować oraz utrzymywać pracowników, oferując im większą niż do tej pory elastyczność.
Przeczytasz w 5 min Nadeszła złota era inteligentnych technologii robotyzacji i automatyzacji opartych na różnych typach zaawansowanych algorytmów, wspieranych w dużej mierze przez sztuczną inteligencję – Artificial Intelligence. Jest to trend niezwykle istotny dla przemysłu. Złożoność systemów automatyki i zakładów przemysłowych wzrasta bowiem wraz z elastycznością – czy też swego rodzaju konfiguralnością – produkcji i wielkością fabryk. Co za tym idzie nieprzerwanie rosną wymagania względem dostępności danych dotyczących produkcji, przy jednoczesnym ograniczeniu liczby osób zajmujących się ich analizą. I co najważniejsze, przechowywanie i transfer danych muszą być niezawodne, bezpieczne i wydajne.
Przeczytasz w 6 min Szczyt epidemii COVID-19 wydaje się być już za nami. Jakie zmiany, nowe projekty i priorytety pozostawi ten czas w sektorze telekomunikacyjnym? Czy mamy restart, czy może weszliśmy w nową normalność? „Uważam, że nie ma powrotu do stanu sprzed epidemii. Będziemy mieli nową rzeczywistość” – zdecydowanie stwierdza Piotr Jaworski, CTO Orange Polska.