Przeczytasz w 10 min
0

Cyfrowe definiowanie łańcucha wartości PZU

Przeczytasz w 10 min Klientocentryczne PZU systematycznie wzmacnia swoje produkty i procesy algorytmami sztucznej inteligencji. Cechą inteligentnej organizacji staje się wraz z tymi zmianami odporność i elastyczność: architektoniczna i rynkowa – mówi Artur Kurcweil, dyrektor zarządzający ds. cyfryzacji Grupy PZU.

Przeczytasz w 9 min
0

Cyfrowe sprzężenia. Kompetencje cyfrowe w modelu pracy hybrydowej

Przeczytasz w 9 min Po roku od szybkiego przejścia do pracy zdalnej „na chwilę”, mamy już za sobą ciekawy bagaż doświadczeń w łączeniu pracy i prowadzenia domu z jednego pomieszczenia. Amplituda nastrojów była ogromna. Od euforii po znużenie, a to podsycone strachem o zdrowie własne i najbliższych. Ale jedno wiemy już na pewno.
Praca zdalna zostanie z nami na dłużej. Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy będziemy mogli wrócić do biur, jak będziemy to łączyć z pracą z domu, jak to konkretnie będzie wyglądało. Wiemy tylko, że to właśnie nazywamy modelem pracy hybrydowym. Co o naszych kompetencjach cyfrowych mówi doświadczenie pracy hybrydowej? Dlaczego model pracy hybrydowej powinien obrać je za punkt odniesienia?

Przeczytasz w 13 min
0

Długofalowo z rozwiązań AI skorzystają wszyscy

Przeczytasz w 13 min Z dr Aleksandrą Przegalińską-Skierkowską, doktorem w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, adiunktem w Katedrze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym w Akademii Leona Koźmińskiego; prowadzącą badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie rozmawiamy o sztucznej inteligencji; potencjale zastosowań tego typu rozwiązań; wiążących się z tym szansach i zagrożeniach, w tym przechyle algorytmicznym; transhumaniźmie; zmianach na rynku pracy; interakcji człowieka z maszyną i kobotyce.

Przeczytasz w 14 min
0

Cyfrowy pociąg do Hollywood cz. II

Przeczytasz w 14 min Kierunek strategiczny jest ważny, ale to wykonanie określa prawdziwych liderów. Bezbłędne wykonanie wymaga, aby firma zbudowała consensus wokół wyników biznesowych, które stanowią żądany rezultat określonego miksu strategii i skupiła zasoby oraz uwagę na możliwościach, które są istotne dla osiągnięcia tych wyników. Transformacja cyfrowa wymaga prawdziwego upodmiotowienia ludzi na linii fontu, analogicznie do roli właściciela produktu w metodologiach agile.

Przeczytasz w 7 min
0

PKO BP: staniemy się bankiem funkcjonującym w chmurze hybrydowej

Przeczytasz w 7 min Z Adamem Marciniakiem, wiceprezesem zarządu PKO BP nadzorującym Obszar Informatyki rozmawiamy o planach banku dotyczących migracji do usług cloud computing; trzyletniej strategii Road to cloud – RC2; harmonogramie migracji poszczególnych systemów IT; założeniach, które stały za decyzjami o ich przeniesieniu poszczególnych rozwiązań na platformy cloud computing; a także początkowych kosztach, które PKO BP musi ponieść w związku z planami migracji oraz roli narzędzi chmurowych w realizacji strategii biznesowej.

Przeczytasz w 6 min
0

Rozumienie biznesu, ryzyk dla całej organizacji jest ważniejsze od znajomości samego IT

Przeczytasz w 6 min Trzęsienie ziemi w 2011 roku w Japonii powoduje wstrzymanie pociągów w Tokio. Ludzie pracujący w stolicy nie mają, jak wrócić do swoich domów, więc zostają na noc w pracy. Chcieliby porozmawiać z rodzinami przez wideokomunikatory takie, jak Skype. Polityki bezpieczeństwa nie zezwalają jednak na instalację żadnego oprogramowania, a firmowe przepisy związane z byciem bardziej eko, powodują wyłączenie serwerów i sieci na noc, aby zmniejszyć zużycie energii i ślad węglowy. Jako manager będziesz strażnikiem istniejących zasad czy sprzeciwisz się organizacji i dasz ludziom swobodę?

Przeczytasz w 6 min
0

Branżę retail dopiero czeka wielka digitalizacja

Przeczytasz w 6 min Nadchodzą czasy Data Driven Decisions w świecie handlu detalicznego. Jesteśmy na początku wielkich zmian – zarówno organizacyjnych, jak i w nawykach konsumenckich. Tesco już teraz dysponuje potężną bazą danych, która pozwala podejmować strategiczne decyzje i lepiej zrozumieć klientów. Firma stara się też wykorzystać Big Data, aby walczyć z problemem naszych czasów jakim jest marnotrawstwo żywności. To jednak początek…

Przeczytaj też:

Przeczytasz w 4 min
0

Cyfryzacja portfeli projektów w sektorze utilities

Przeczytasz w 4 min W jaki sposób pandemia zmienia sposób działania sektora utilities? Na przykładzie wrocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK) powiedzieć można, że wszystko i… nic. Na przestrzeni ostatniej dekady spółka zarządzająca dostarczaniem wody do stolicy Dolnego Śląska wyrosła na cyfrowego bohatera branży i nie tylko, a wdrożone rozwiązania i procesy przyniosły jej rozgłos na polskim i europejskim rynku.

Przeczytasz w 9 min
0

Inpost: Coraz częściej to klienci indywidualni stają się naszym targetem

Przeczytasz w 9 min Z Andrzejem Grochowalskim, CIO InPost rozmawiamy o nowy projektach, które powstają w związku z koniecznością dostosowania się całych społeczeństw do życia w czasach epidemii; nowych usługach takich, jak multiskrytka, e-grocery, czy Urzad24; projektach, które odpowiadają na gwałtowny wzrost rynku e-commerce, a więc także usług logistycznych; a także zmianach w funkcjonowaniu InPost i rozwiązaniach, które zapewne pozostaną z nami po zakończeniu epidemii.

Przeczytasz w 12 min
0

CXO HUB CyberSec Chapter: w stronę nowego cyberbezpieczeństwa (RELACJA) 

Przeczytasz w 12 min Transformacja podejścia do cyberbezpieczeństwa przyspiesza. Potrzeba jednak dużo pracy nad świadomością w organizacjach i ich otoczeniu. Szereg dostępnych już dziś praktyk i doświadczeń pozwala optymistycznie patrzeć na wyzwania, jakie niosą nowe zagrożenia i nowe uwarunkowania działania CyberSec w organizacjach. Pierwsze spotkanie CyberSec Chapter zgromadziło ponad 70 osób a nasza dyskusja przeciągnęła się do 2,5 godziny.  […]

Dziś tam gdzie jest cyfrowe terra incognita są członkowie CXOHUB, którzy są pionierami cyfryzacji, transformacji do nowej gospodarki (new normal).

Zapraszam do udziału,
Szymon Augustyniak

Misja, wizja i wartości CXO HUB

  • CXO HUB powstało, aby zgromadzić najlepszych menedżerów i ekspertów w zakresie szeroko pojętej cyfrowej zmiany.
  • Misją społeczności CXO HUB jest promowanie wiedzy oraz sylwetek jej członków na arenie polskiej oraz międzynarodowej.
  • Społeczność CXO HUB stanie się widoczną, słyszalną siłą w dyskursie o przyszłości i standardach w zakresie zastosowań nowych technologii.

Zdobywaj kontakty, buduj relacje

CXO HUB:

  • wspiera budowę wizerunku merytorycznej i doświadczonej firmy
  • zapewnia oryginalne, inteligentne formaty budowania relacji
  • tworzy zaangażowaną i aktywną społeczność
  • buduje i dystrybuuje unikalny content dla publiczności
  • zapewnia przestrzeń do budowy kontaktu, relacji i wpływu

Dołącz do nas!

Formuła CXO HUB jest etyczna w wymiarze moralnym, obiektywna w wymiarze poznawczym oraz neutralna w wymiarze relacji z rynkiem.

Dołącz do naszej społeczności w serwisie LinkedIn

 

Dla kogo jest CXO HUB:

  • CIO polskich przedsiębiorstw
  • szefowie IT
  • liderzy największych firm w Polsce
  • decydenci zakupu rozwiązań informatycznych