Za i przeciw modelowi CSaaS: wyniki badania CXO Insight

Przeczytasz w 3 min

Jakie usługi bezpieczeństwa są skłonni kupować polscy CSO i CIO? Jak wiele systemów kluczowych skłonni byliby chronić przy pomocy zewnętrznych usługodawców? Jakie widzą korzyści i zagrożenia?

Ilustracja: National Gallery, W. Turner, The Fighting Téméraire tugged to her last Berth to be broken

Strategiczna decyzja o adaptacji

Zdecydowana większość uczestników naszego badania postrzega jako władnych do podjęcia decyzji o adaptacji modelu usługowego w bezpieczeństwie menedżerów obszarów technologii, odpowiedzialnych za CyberSec, czyli CSO, CISO lub CIO/CTO, w sytuacji, gdy organizacyjnie podlega mu CSO/CISO.

CyberSec w modelu usługowym

SOC, NOC, ochrona antyspamowa czy wsparcie prawne są obszarami najchętniej widzianymi jako możliwy element oferty dostawców CSaaS.

Dynamiczna równowaga hybrydy CyberSec

Dystrybucja obsługi kluczowych i niekluczowych systemów w organizacji nie wykazuje mocnej polaryzacji, na zasadzie – krytyczne systemy chronione zasobami wewnętrznymi, niekluczowe – zabezpieczane przez zewnętrznych usługodawców. Widać zarazem deklarowaną w ankiecie dużą otwartość na stosowanie modelu hybrydy CyberSec.

Usługi: pretekst by „robić więcej” czy droga do kosztowej optymalizacji?

Najważniejsze obecnie korzyści z adaptacji modelu usługowego, to w oczach uczestników CXO Insight możliwość korzystania z kompetencji dotąd niedostępnych. Wysoko ceniona jest ponadto skalowalność i elastyczność usług CyberSec. Najważniejsze zagrożenia, jakie niesie budowa hybrydy Cyberec, to uzależnienie od dostawcy. Wskazywano także na ryzyko utraty własnych kompetencji i erozji własnej organizacji bezpieczeństwa.

 

Z kim w modelu CSaaS?

Dla większość respondentów, dostawcą usług bezpieczeństwa może być dowolny komercyjny dostawca. W wynikach nie widać preferencji respondentów na rzecz dotychczasowych partnerów dostarczających rozwiązania ani dostawców koncentrujących się na wybranej branży.

Orzeł wylądował

Model CSaaS funkcjonuje już w większości podmiotów, które reprezentują uczestnicy naszej ankiety. Co więcej – wśród tych, firm i instytucji, które jeszcze nie posługują się hybrydą, większość w ciągu roku planuje sięgniecie po model CSaaS.

CXO Insight

Trzecie badanie z cyklu CXO Insight zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2022. Na pytania o model CSaaS odpowiadali decydenci bezpieczeństwa w większości reprezentujący duże i wielkie firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj też:

Przeczytasz w 9 min

Inpost: Coraz częściej to klienci indywidualni stają się naszym targetem

Z Andrzejem Grochowalskim, CIO InPost rozmawiamy o nowy projektach, które powstają w związku z koniecznością dostosowania się całych społeczeństw do życia w czasach epidemii; nowych usługach takich, jak multiskrytka, e-grocery, czy Urzad24; projektach, które odpowiadają na gwałtowny wzrost rynku e-commerce, a więc także usług logistycznych; a także zmianach w funkcjonowaniu InPost i rozwiązaniach, które zapewne pozostaną z nami po zakończeniu epidemii.

Artykuł dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Zaloguj się Dołącz do nas
Przeczytasz w 6 min

Perspektywy rozwoju innowacji w sektorze finansowym

Jeśli do tej pory nie masz zainstalowanych na swoim smartfonie aplikacji bądź nie słyszałeś o takich firmach, jak Coinbase, Robinhood, Stripe, Monzo, Revolut, N26, Starling Bank, Iwoca czy Curve to nie czekaj do jutra. Sprawdź je dzisiaj i zacznij być aktywnym obserwatorem. Wszystko rozchodzi się o sektor Fintech, na którym nie brakuje wielkich zakładów odnośnie tego, która nowa technologia wpłynie najmocniej na masową adopcję danej firmy w branży.

Artykuł dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Zaloguj się Dołącz do nas

Dziś tam gdzie jest cyfrowe terra incognita są członkowie CXOHUB, którzy są pionierami cyfryzacji, transformacji do nowej gospodarki (new normal).

Zapraszam do udziału,
Szymon Augustyniak

Misja, wizja i wartości CXO HUB

  • CXO HUB powstało, aby zgromadzić najlepszych menedżerów i ekspertów w zakresie szeroko pojętej cyfrowej zmiany.
  • Misją społeczności CXO HUB jest promowanie wiedzy oraz sylwetek jej członków na arenie polskiej oraz międzynarodowej.
  • Społeczność CXO HUB stanie się widoczną, słyszalną siłą w dyskursie o przyszłości i standardach w zakresie zastosowań nowych technologii.

Zdobywaj kontakty, buduj relacje

CXO HUB:

  • wspiera budowę wizerunku merytorycznej i doświadczonej firmy
  • zapewnia oryginalne, inteligentne formaty budowania relacji
  • tworzy zaangażowaną i aktywną społeczność
  • buduje i dystrybuuje unikalny content dla publiczności
  • zapewnia przestrzeń do budowy kontaktu, relacji i wpływu

Dołącz do nas!

Formuła CXO HUB jest etyczna w wymiarze moralnym, obiektywna w wymiarze poznawczym oraz neutralna w wymiarze relacji z rynkiem. Dołącz do społeczności

 

Dla kogo jest CXO HUB:

  • CIO polskich przedsiębiorstw
  • szefowie IT
  • liderzy największych firm w Polsce
  • decydenci zakupu rozwiązań informatycznych