Za i przeciw modelowi CSaaS: wyniki badania CXO Insight

Przeczytasz w 3 min

Jakie usługi bezpieczeństwa są skłonni kupować polscy CSO i CIO? Jak wiele systemów kluczowych skłonni byliby chronić przy pomocy zewnętrznych usługodawców? Jakie widzą korzyści i zagrożenia?

Ilustracja: National Gallery, W. Turner, The Fighting Téméraire tugged to her last Berth to be broken

Strategiczna decyzja o adaptacji

Zdecydowana większość uczestników naszego badania postrzega jako władnych do podjęcia decyzji o adaptacji modelu usługowego w bezpieczeństwie menedżerów obszarów technologii, odpowiedzialnych za CyberSec, czyli CSO, CISO lub CIO/CTO, w sytuacji, gdy organizacyjnie podlega mu CSO/CISO.

CyberSec w modelu usługowym

SOC, NOC, ochrona antyspamowa czy wsparcie prawne są obszarami najchętniej widzianymi jako możliwy element oferty dostawców CSaaS.

Dynamiczna równowaga hybrydy CyberSec

Dystrybucja obsługi kluczowych i niekluczowych systemów w organizacji nie wykazuje mocnej polaryzacji, na zasadzie – krytyczne systemy chronione zasobami wewnętrznymi, niekluczowe – zabezpieczane przez zewnętrznych usługodawców. Widać zarazem deklarowaną w ankiecie dużą otwartość na stosowanie modelu hybrydy CyberSec.

Usługi: pretekst by „robić więcej” czy droga do kosztowej optymalizacji?

Najważniejsze obecnie korzyści z adaptacji modelu usługowego, to w oczach uczestników CXO Insight możliwość korzystania z kompetencji dotąd niedostępnych. Wysoko ceniona jest ponadto skalowalność i elastyczność usług CyberSec. Najważniejsze zagrożenia, jakie niesie budowa hybrydy Cyberec, to uzależnienie od dostawcy. Wskazywano także na ryzyko utraty własnych kompetencji i erozji własnej organizacji bezpieczeństwa.

 

Z kim w modelu CSaaS?

Dla większość respondentów, dostawcą usług bezpieczeństwa może być dowolny komercyjny dostawca. W wynikach nie widać preferencji respondentów na rzecz dotychczasowych partnerów dostarczających rozwiązania ani dostawców koncentrujących się na wybranej branży.

Orzeł wylądował

Model CSaaS funkcjonuje już w większości podmiotów, które reprezentują uczestnicy naszej ankiety. Co więcej – wśród tych, firm i instytucji, które jeszcze nie posługują się hybrydą, większość w ciągu roku planuje sięgniecie po model CSaaS.

CXO Insight

Trzecie badanie z cyklu CXO Insight zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2022. Na pytania o model CSaaS odpowiadali decydenci bezpieczeństwa w większości reprezentujący duże i wielkie firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj też:

Przeczytasz w 8 min
2
0

Co polskie firmy mogą zyskać na udziale w GAIA-X?

Przeczytasz w 8 min Z Dariuszem Śpiewakiem, koordynatorem polskiego hubu GAIA-X, rozmawiamy o perspektywach polskich firm i polskiej gospodarki w kontekście tworzącej się europejskiej przestrzeni chmurowej, o jej relacjach z hyperscalerami i dostawcami technologii spoza Starego Kontynentu, mocnych i słabych stronach koncepcji. Polski hub GAIA-X, podobnie jak pozostałe, zachęca do uczestnictwa w stowarzyszeniu po to, aby tworzyć standardy w […]

Przeczytasz w 7 min
0

Transformacja chmurowa oferowana w modelu as-a-service

Przeczytasz w 7 min Transformacja chmurowa jest wyzwaniem, przed którym stoi większość firm. Wkomponowanie w architekturę technologiczną i biznesową rozwiązań chmurowych przebiega jednak inaczej, niż jeszcze 5-6 lat temu. Oczekiwaniem staje się standaryzacja, przyspieszenie transformacji, wręcz dostarczanie jej w formie usługi. Transformacja chmurowa jest szerszym i trafniejszym pojęciem niż migracja do chmury. Odnosi się nie tylko do zmiany środowiska […]

Przeczytasz w 8 min
0

CXO HUB CyberSec Chapter: czy trwa fala konwergencji i konsolidacji? (RELACJA)

Przeczytasz w 8 min Podczas drugiego spotkania cyklu CXO HUB CyberSec Chapter poświęconego transformacji cyberbezpieczeństwa dyskutowaliśmy o zmianach zachodzących w schematach organizacyjnych i w portfelach rozwiązań technologicznych.  W ramach cyklu realizowanego we współpracy z firmami Trecom i Cisco spotkaliśmy się 12 stycznia 2022 w gronie ponad 70 osób, aby omówić te zagadnienia przez pryzmat wyników zrealizowanej wśród uczestników ankiety […]

Dziś tam gdzie jest cyfrowe terra incognita są członkowie CXOHUB, którzy są pionierami cyfryzacji, transformacji do nowej gospodarki (new normal).

Zapraszam do udziału,
Szymon Augustyniak

Misja, wizja i wartości CXO HUB

  • CXO HUB powstało, aby zgromadzić najlepszych menedżerów i ekspertów w zakresie szeroko pojętej cyfrowej zmiany.
  • Misją społeczności CXO HUB jest promowanie wiedzy oraz sylwetek jej członków na arenie polskiej oraz międzynarodowej.
  • Społeczność CXO HUB stanie się widoczną, słyszalną siłą w dyskursie o przyszłości i standardach w zakresie zastosowań nowych technologii.

Zdobywaj kontakty, buduj relacje

CXO HUB:

  • wspiera budowę wizerunku merytorycznej i doświadczonej firmy
  • zapewnia oryginalne, inteligentne formaty budowania relacji
  • tworzy zaangażowaną i aktywną społeczność
  • buduje i dystrybuuje unikalny content dla publiczności
  • zapewnia przestrzeń do budowy kontaktu, relacji i wpływu

Dołącz do nas!

Formuła CXO HUB jest etyczna w wymiarze moralnym, obiektywna w wymiarze poznawczym oraz neutralna w wymiarze relacji z rynkiem.

Dołącz do naszej społeczności w serwisie LinkedIn

 

Dla kogo jest CXO HUB:

  • CIO polskich przedsiębiorstw
  • szefowie IT
  • liderzy największych firm w Polsce
  • decydenci zakupu rozwiązań informatycznych